Full fart

Nu har vi varit hemma över en vecka och vardagen flyter på som vanligt. Resan var iaf toppen och det var så skönt att komma iväg till värme och sol. Vi har badat massor och solat en del (dock kan jag inte ligga still och koppla av så länge 😜).
En av dagarna tog vi en glass bottom ferry till Puerto de Mogán. Resan dit va ju spännande. På väg dit blev det fel på båten så det elektriska funkade inte. Vi kunde inte åka in i hamnen för dom kunde inte stanna båten. Efter mycket om och men skulle dom köra manuellt och vi började röra på oss. När vi kommer in i hamnen lägger dom ur växeln och sen bara glider vi in, rakt in i stenkajen så det blev märken på båten och blev en rejäl duns. Det var en dam som ramlade (men hon stod och filmade och höll inte i sig och hon borde ha sett vad som komma skulle). Barnen blev lite rädda, mest för att dom trodde att vi inte skulle komma av. Det stod massa folk på land men dom stod bara och tittade, inte hjälpte till. Till slut hade dom fått fast båten så vi kunde kliva av. Vi hade iaf en mysig dag och båten hem gock bra och mycket fortare 👍🏻.
 
 
 
 
 
Där det är avskavt tog det i i kajen. Syns inte så mycket men blev en rejäl smäll.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Benjamin älskade att hoppa ner i poolen så det var det han sysslade mest med 😜
 
Vi har kollat på hotellets shower på kvällarna och barnen var helt inne i dom showerna och satt som i trans. Dom sista dagarna satt dom även framme vid scenen där det fanns kuddar. Vi vuxna tyckte också att det var bra 😁
 
En vecka gick fort och förra lördagen var det dags att åka hemåt. Barnen ville inte riktigt det (inte vi heller) men det var bara att åka det. Flyget hem gick bra och vi landade på Arlanda 23.45 så det var sent. Barnen somnade direkt när vi satte oss i bilen då ingen av dom sovit på vägen hem. Vi kom hem 01.30 och det var såå skönt att få gå och lägga sig.
 
 
 
 
Söndagen förra helgen gick mest åt till att tvätta och det tog aldrig slut. Dagen gick iaf väldigt snabbt och det var dags att förbereda sig för en jobbvecka.
 
Veckan har gått rätt fort, Jonas har jobbat massor så honom har vi inte sett så mycket av. Han har även jobbat hela helgen.
I fredags följde William med en kompis och jag och Benjamin åkte till Åkrahallen och handlade lite. Sen hämtade vi hem William och åkte hem och åt och kollade på fångarna på fortet. Jonas kom hem innan barnen hann gå och lägga sig.
 
Benjamin hade atppat sin första tand i torsdags när jag kom och hämtade honom 😍
 
Igår åkte Jonas vid 7-tiden. William var på kalas ett par timmar och sen har vi degat runt hemma. Dock bråkar barnen om ALLT just nu så jag håller på att bli galen. Jag tänkte att vi måste göra något så vi cyklade ner till Ica och handlade lite. Benjamin åkte dock snålskjuts med mig så han var nöjd 😜. När vi kom hem fick dom spela lite tv-spel. Sen ringde Jonas och sa att han skulle komma hem istället för att sova borta så barnen böev jätteglada över det. När han kom hem åkte vi och handlade lite plockmat och sen åt vi. Vi la oss i tid för alla var trötta.
 
 
 
Idag hade jag klockan stod på 6.30. Jag var så trött men gick upp. Gjorde mig klar sen väckte jag barnen som var riktigt pigga 😊. Vi packade in i bilen och åkte sedan mot Krylbo. Vi åt frukost i bilen. Prick kl 8 svängde vi in hos pappa och sen packade vi över till hans bil. Vi åkte till sjön där vi skulle fiska. Vi löste fiskekort och sen började vi fiska. Efter 6 timmar utan vare sig fisk eller minsta napp gav vi upp. Barnen roade sig rätt bra men var lite uttråkade. Vi grillade korv och fikade. Freddan, Sofie och Svea kom förbi och sa hej. Svea berättade även att lillebror låg i magen. Jag frågade vad han skulle heta och då kollade hon finurligt och sa Bertil och var jätteglad 😁 Henner föräldrar håller inte helt med 😜. När vi kom tillbaka till pappa så följde vi med upp en sväng tills Jenny kom hem. Hon fixade mat till mig som jag fick ta med mig hem och sen fick jag en fisk som dom hade i frysen. Så jag hade iaf en fisk med mig hem 😜 Det var en lång dag men trevlig sådan. Nu ska jag gå och lägga mig så man orkar upp imorgon.
Benjamin har börjat hosta och låta förkyld men vi hoppas att det inte blir något mer 👍🏻
 
 
 
 
 
 
 
God natt på er 💤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: