Thailand! 🌴

Här säger jag god morgon från Thailand. Vi väntar på att få gå ner och äta frukost men dom har inte öppnat där än. Inatt var vi vakna typ en timme vid kl 2 för då hade barnen sovit klart. Klockan var ju då 8 hemma i Sverige så då var det ju dags att gå och lägga sig hemma. Men till slut somnade barnen om och vi med och sen gick vi upp strax efter kl 7 ist.

Sen sist har det hunnit vara jul med.
Jag skrev att jag hade en och en halv dag att jobba i förra inlägget. Tror ni inte att det sket sig då? Jomen visst. Natten till tisdagen hostade Benjamin och var snorig så det blev inte mycket sömn. Så vi blev hemma. Vi föll på målsnöret kan man säga men så kan det gå.

Onsdagen var han lite bättre i hostan men inte bra. På kvällen åkte vi iaf till Nordanö och spelade Bingolottos uppesittarkväll. Freddan vann en nyårslott så han var lycklig 😜
Vi åt pizza och sen kom även tomten på besök till barnens lycka ❤️
Efter spel 4 så åkte vi hemåt och kom hem 23.30 typ. Barnen somnade i bilen så dom bar vi in och dom fortsatte sova.

Sen var det då julafton 🎄
Barnen vaknade och var spända på dagen. Vi åt julfrukost och sen packade vi ordning lite. När vi var klara bar det av till Heby och kyrkogården sen vidare till Östervåla för att lämna julklappar till Anna, Naomi och Orvar. Och sen fortsatte vi till Söderhamn. Vi kom dit strax efter kl 13 och då var det grötlunch. Sen tog vi en promenad i blåsten. Och se var det såklart dags för Kalle Anka och hans vänner kl 15. Efter det var det väntan för barnen som vanligt på julafton 😜 Vi åt mat och sen hittade barnen en säck och ett brev utanför dörren. Det var från tomten 🎅🏻 Han berättade att han inte hann stanna men att han lämnat lite julklappar och sen öppnade vi resten. Efter det lektes det lite med julklapparna och sen var det sovdags.

Mums 😋

👍🏻

På juldagen blåste det storm och snön lyste med sin frånvaro. Vi tog en promenad till en strand och kollade lite.
Annars gick dagen åt till att bygga lego mest hela dagen.

På annandagen tog jag och Jonas en svägn in till Söderhamn för att kolla shopping men det var så mycket folk och kö överallt så vi orkade inte 😜 På kvällen åkte vi på bio. Barnen stannade hos farmor och farfar. Vi såg En man som heter Ove. Den var riktigt bra. Man saknade vissa saker från boken men inget större så det gjorde inte jättemycket. Den får 8 av 10 i betyg. Efter filmen hämtade vi barnen och åkte hem. Vi var hemma runt kl 23 och då sov barnen så vi bar in dom.

I söndags var det fullt upp. Jag tvättade det sista. Sen åkte vi in till Sala och åkrahallen. Vi handlade lite och sen åkte vi till Fjärdhundra och hälsade på Marianne och Melker. När vi var klara där åkte vi hem. Vi var hemma vid kl 17 och då hade vi inte ens börjat packa 😓 Men till slut började vi, efter att vi pyntat av och kastat ut granen. Barnen kollade på film så vi packade. När klockan hade passerat 23 orkade vi inte mer så vi gick och la oss (barnen hade somnat för länge sedan då).

I måndags var det då dags att resa ✈️ Vi packade det sista och gick igenom huset en sista gång. Förklarade för grannen om värmepumpen och så. Skönt med hus på gården så dom kan hålla koll åt oss 👍🏻
Kl 9 lämnade vi hemmet och åkte mot Arlanda. Dock hamnade vi lite fel. Vi hade visst inte kollat biljetterna helt. Vi klev av på Terminal 5 för det brukar ju vara det. Men när vi kollade avgångarna hittade vi inte vårt flyg. Blev lite nervöst tills vi kom på att kolla terminal. Vi skulle inte alls vara på 5:an utan på 2:an men det gick bra ändå. Det var bara att knata på till rätt terminal det. Vi checkade in och sen gick vi och åt. Och efter det vart det shopping i Tax-Free. Kl 13.25 gick planet. Vi mellanlandade i Amsterdam och var där i nästan 2 timmar innan nästa plan gick. Flygresan gick bra, barnen sov ganska mycket. Värre var det för mig och Jonas, där blev det inte många minuters sömn. Vi kom fram strax efter kl 10 thailändsk tid. Sen letade vi på en taxi och så åkte vi mot Hua Hin. Det tog ca 2,5 timme. Det var den längsta taxiresan någonsin. Det var varmt och jag var så trött så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Till slut kom vi fram till hotellet. Det är ganska litet men mysigt och personalen är mycket trevliga. När vi hade installerat oss på rummet blev det först mat och sen en sväng ner till poolen där vi badade. Benjamin rasade dock i ett par ggr så vi fick fiska upp honom sen fick han inte bada mer för den gången. Han måste lära sig att lyssna. Nu gick det ju bra men man blir ju lite nervös när han bara far fram som en virvelvind. Efter det duschade vi och sen tog vi en promenad för att kolla läget. Men barnen var så trötta så vi gick ganska tidigt tillbaka till hotellet. Kl 18.30 typ gav barnen upp. När jag läste för dom hörde jag sjäv hur trött jag var för jag orkade knappt uttala orden och slöddrade så jag gick också och la mig när jag nattat dom.

Idag kommer pappa och Jenny hit så vi ska äta lunch med dom när dom kommer. Sen får vi se vad som händer. Antar att det blir nattmarknad ikväll iaf 😊

Nej nu ska vi göra oss redo för snart får vi äta frukost 🍞🍳🍉

Hoppas ni har det bra där hemma 😊